Przejdź do głównej zawartości
Zasępiając się nad jedną sprawą z dziś czytanego bloga przypomniałem sobie własne doświadczenia.
Przyjaźń - słowo, które w dzisiejszych czasach znaczy niewiele więcej niż czysta kartka papieru. Czy określanie kogoś mianem przyjaciela ma jakiś sens? Czy wszelkie związane z tym tytułem przyjemności zmieniają coś wtedy gdy przyjaźń może się wykazać? Dla mnie przyjaźń nie istniała choć każdy pragnie takiego uczucia ale jak mogła istnieć, gdy zamknięty w sobie nie pytałem w trakcie własnych wątpliwości. Prawdą było iż nie potrzebowałem jej, a gdy była potrzebna wtedy okazało się, że gdzieś ona się tliła i pokazała swoje oblicze w odpowiednim momencie. Będąc kimś kogo sam nie chciałbym mieć za przyjaciela znalazłem odpowiedź w sercach tych, którzy zasłużyli na to by nosić ten jakże wspaniały tytuł. Przyjaciel okazał się dla mnie być przenośnią człowieka pomocnego, kogoś kto wie kiedy jest potrzebny i mimo faktu, że nie jestem otwartym człowiekiem i nie rozmawiam na temat moich problemów, oni i tak się pojawiają i wiedzą kiedy być potrzebnym. Czy potrafię się zrazić do człowieka kogoś kto być może podszywał się pod "przyjaciela"?  Ja ufnym nie bywam, raz popełniłem ten błąd i zbyt długo wynosili mnie z tej klęski na tarczy, więc w tej sferze wypowiedzieć się nie muszę. Każdy ma własną definicję przyjaciela, kim ty chcesz być dla drugiej osoby?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pamiętaj by dawać to co najlepsze!

Z szacunkiem podchodź do gór czyiś oczekiwań, omijaj łańcuchy obowiązków, sznuruj porządnie buty swojej ambicji. Wchodź zawsze od południa by mech czyiś czarnych chmur nie przekroczył twojej drogi. Na koniec ciesz się ze zdobycia szczytu ale nie myśl, że większych nie ma i możesz już odpocząć. Hartuj duszę, uchylaj komuś słońca ale to przenigdy się nie poddawaj. Czas w podróży z kimś mija szybciej. Pamiętaj by dawać to co najlepsze!

Obojętność

Mając siebie blisko nie zawsze można dzielić się życiem bo wolnego czasu jest po prostu zbyt mało; ludzie, którzy nie chcą być obojętni zadręczają się tym faktem choć nie powinni. Wystarczy w swoim wnętrzu zbudować świątynie obojętności. ..